Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Módni návrhári dali zelenú ležérnosti: Tepláky aj na červenom koberci

12.10.2017 Legínsy do práce, cvičebné súpravy do mesta alebo rovno do spoločnosti? Módny trend athleisure povoľuje nosiť nemožné.
Módni návrhári dali zelenú ležérnosti: Tepláky aj na červenom koberci
9 fotografií v galérii
Rihanna – pyžamová priekopníčka. Tomuto trendu podľahla už v roku 2012. Okrem pyžama...
Autor fotografie: Northfoto

Donedávna považoval módny svet športové oblečenie viac-menej za podradné. Spĺňalo síce funkčné účely bežného užívateľa, no z estetického pohľadu nebolo považované za príliš oku lahodiace.

Až za posledných pár rokov sa tento štýl obliekania nedrží iba za bránami fitnescentier a postupne vyráža do našich a svetových ulíc, ba čo viac, častejšie ho môžeme registrovať ako v pracovnej oblasti, tak aj na spoločenských večierkoch.

Samotnú zmenu prístupu k športovej móde nutne zaznamenal aj svetový módny priemysel. Keď v roku 2014 Alexander Wang navrhol športovú kolekciu oblečenia pre známy švédsky reťazec H&M, široká verejnosť ostala najskôr v šoku.

Načo kupovať mikiny, tepláky či športové podprsenky od síce slávneho návrhára, no za poriadne mastný príplatok, keď sa pritom hodia maximálne do fitneska? Rozruch utíchol po tom, čo na telách vychudnutých modeliek dizajnér odprezentoval, ako jednotlivé kúsky odevu kombinovať a zároveň nosiť na rôzne spoločenské podujatia.

U nás ich zaujímavým spôsobom predviedli sestry Heribanové. Záujem okamžite vzrástol astronomickou rýchlosťou. Odrazu chceli byť všetci veľmi trendy.

Beyoncé skombinovala športový top s elegantnými kúskami odevu a vyrazila do ulíc. 9 fotografií v galérii Beyoncé skombinovala športový top s elegantnými kúskami odevu a vyrazila do ulíc. Zdroj: Getty Images

Prelomový Versace

Minulý rok umocnila záujem o športové odevy svetoznáma talianska značka Versace, ktorá svoju haute couture prehliadku premenovala na Athletic Couture.

Do biznisu s fitnes oblečením zabŕdla tiež speváčka Beyoncé. Tá navrhla kolekciu pomenovanú po svojej dcére Ive. Vlastnej línii zaujímavých kúskov športového oblečenia dala názov Ivy Park a okrem pospolitého ľudu si podmanila mnohé celebrity.

V uliciach New Yorku či Los Angeles sa to len tak hemžilo ľuďmi v jej krátkych topoch, legínsach či pohodlných mikinách.

Ďalšou z podnikavých dievčat je tiež speváčka Rihanna. Tá pre zmenu uzavrela spoluprácu so značkou Puma, pre ktorú pravidelne navrhuje trendovú líniu športovej obuvi a odevov. A čuduj sa svete, jej produkty sú pravidelne beznádejne vypredané.

Práve na základe stúpajúceho dopytu po spomínaných kúskoch, vznikol pre tento rozširujúci sa trend príznačný názov – athleisure, teda akési spojenie športu a voľnočasového odevu.

Tento výraz zároveň reflektuje na rastúci záujem o zdravý životný štýl, no jeho úlohou je tiež uľahčiť zamestnaným ľuďom prezliekať sa viackrát počas dňa.

Takéto oblečenie totiž môžete pokojne využiť ako vo fitnescentre, tak aj na pracovnom stretnutí či počas nákupov v meste. Znie to šialene, no tento trend sa teší stále väčšej a väčšej popularite.

Tam, kde sa donedávna vyžadovalo formálne oblečenie, sa dnes jednoznačne popúšťa uzda. Ako ďaleko to napokon zájde, je otázne, podľa názoru mnohých dizajnérov aj tento trend po čase prehrmí a medzi ľuďmi prirodzene zavládne potreba po väčšej upravenosti a dokonale pestovanom vzhľade.

Kim Kardashian West nosí tepláky aj na červený koberec. Kombinuje ich s čipkou a ihličkami. 9 fotografií v galérii Kim Kardashian West nosí tepláky aj na červený koberec. Kombinuje ich s čipkou a ihličkami. Zdroj: Northfoto

Či sa tak naozaj stane, je momentálne otázne. V spoločnosti sa totiž čoraz častejšie prechádzajú prominentné ženy v teplákoch a lodičkách.

Veľkou trendsetterkou v tejto oblasti je práve Kim Kardashian West. Ak si tá na seba niečo oblečie, okamžite to chcú všetky ženy sveta. Je to práve Kim, ktorá s obľubou kombinuje nohavice na cvičenie s čipkovaným body, sieťovanými pančuchami a „šteklami“ k tomu.

Styling doladí hriešne drahou kabelkou a vyrazí medzi ľudí. V trošku bizarnom trende ju navyše podporujú jej nemenej známe sestry, ktorým sa athleisure dostal doslova pod kožu.

Medzi ďalšie zástankyne športového luxusu patria modelky Gigi a Bella Hadidové. Na červenom koberci sa tomuto štýlu nevyhýbajú speváčky Rihanna či Fergie.

U nás

Výnimkou nie sú ani známe Slovenky. Priekopníčkou pohodlného štýlu obliekania je už roky speváčka Dara Rolins. Tá si totiž na verejné vystúpenia obúva tenisky vhodné na behanie a kombinuje ich s voľnými nohavicami a elegantnou blúzkou či priesvitným topom.

Ak chce byť ešte odvážnejšia, dá si na seba športovú podprsenku, slušivé nohavice, hriešne drahé doplnky a vyrazí na párty.

O niečo menej odvážna je v obliekaní jej niekdajšia kamarátka Simona Krainová, no ani tá z času na čas nepohrdne pohodlnosťou. Keď si na premiéru istého filmu obliekla čiernu teplákovú súpravu a tenisky značky Adidas, všetci ochkali nad jej zmyslom pre pohodlnosť, štýl a minimalizmus.

V minulosti by sa niečo podobné považovalo za poriadny škandál a neúctu voči usporiadateľovi podujatia. Dnes ju za podobný druh outfitov módni stylisti a návrhári vychvaľujú do nebies.

Rovnako ako dermatologičku Alenu Pallovú, ktorá si na prechádzku so synom obliekla tepláky značky Givenchy a k nim si obula lodičky s červenou podrážkou od Louboutina. Konzervatívne duše ostali síce pohoršené, no čoraz častejšie v našich uliciach vídať ženy sledujúce módne trendy.

Dara je priekopníčkou športovej elegancie na pódiu. 9 fotografií v galérii Dara je priekopníčkou športovej elegancie na pódiu. Zdroj: Herminapress

Ako nosiť športový luxus?

A ktorý kus odevu spopularizoval athleisure úplne ako prvý? Boli to nohavice na jogu. Dnes už však (podobne ako v prípade legínsov) nejde o nič revolučné.

Dokonca aj vojvodkyňa Kate prekvapila bulvárnych fotografov outfitom v športových legínsach, čím zaskočila konzervatívne Anglicko na plnej čiare.

Nosiť športové nohavice mimo posilňovňu, tenisky k romantickým šatám či športovú podprsenku do saka? To všetko je vďaka athleisure možné, ba priam povinné!

Predaj legínsov, tenisiek a športového odevu ako takého rastie nielen v USA, ale aj v Európe a Číne. Tento módny štýl pohltil všetky odevné reťazce.

Firmy so športovými značkami zarábajú viac ako v 90. rokoch, keď sa po mestskej promenáde prechádzali ľudia v takzvaných šuštiakoch. Nielenže sa cítili pohodlne, navyše boli aj trendoví. Nehovoriac o tom, že v tom čase platilo, čím „zúrivejšie“ farby mal človek na sebe, tým lepšie.

Zrejme aj preto sa návrat oprášenej športovej elegancie teší popularite ako u mladých, tak aj u starších ročníkov.

Podľa prieskumu americkej spoločnosti NPD Group až 17 percent respondentov z generácie narodenej v 50. a 60. rokoch je stále ochotných nosiť do zamestnania športovejšie kúsky odevu.

V prípade ľudí narodených v 80. rokoch a neskôr by si tepláky, bežecké tenisky či flísové bundy oblieklo do kancelárie až 38 percent opýtaných. A to nie sú zanedbateľné čísla. Vyzerá to teda tak, že athleisure nás ešte nejaký ten čas bude predsa len v slovenských uliciach „strašiť“.

© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva
sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ.
Spravodajská licencia vyhradená.

Zobrazenie: mobil | klasické

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×